ΝΕΑ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Καλαμάτα, 8 Φεβρουαρίου 2003

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο με θέμα "Τουριστική προβολή και ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα - Προοπτικές νομού Μεσσηνίας" που διοργάνωσε η iForce Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδας (ΙΝΑΔΕ) και σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2003, στο αμφιθέατρο της νομαρχίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» στην Καλαμάτα.


Την έναρξη της ημερίδας πραγματοποίησε ο Πρόεδρος του ΙΝΑΔΕ κ. Κώστας Ζαϊμης που τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί σοβαρή και συνεχής προσπάθεια ώστε να αναπτυχθεί υγιώς και με σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομία ο Τουρισμός στη Δ. Ελλάδα και τη Μεσσηνία ειδικότερα. Προχώρησε σε μία οδυνηρή σύγκριση με άλλες μεσογειακές χώρες και έδειξε το χάσμα που χωρίζει την Ελλάδα και τις χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία κλπ σε θέματα ιδίως Υποδομών και οργανωμένων τουριστικών μονάδων. Πρότεινε την εκ νέου ενδυνάμωση των προσπαθειών πάντα με την συνεργασία ιδιωτικού τομέα, τοπικής αυτοδιοίκησης και Πολιτείας ώστε να βγει από την τουριστική απομόνωση και υποβάθμιση ο νομός και η δυτική Ελλάδα. Πρότεινε επίσης την δημιουργία διεθνούς συνεδρίου για την δυτική Ελλάδα πριν από τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 με σκοπό την ανάδειξη της περιοχής.


Ο Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος έκανε μια σφαιρική τοποθέτηση στα θέματα της ανάπτυξης της Μεσσηνίας και αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε θέματα υποδομών και χαρακτήρισε απαράδεκτη την κατάσταση αποκλεισμού της Μεσσηνίας (κλείσιμο δρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας, με άγνωστο ορίζοντα αποκατάστασης) στην ομιλία του. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι η Μεσσηνία βρίσκεται σε κατάσταση εγκατάλειψης από την Πολιτεία και έφερε σαν παράδειγμα τα πανέμορφα κάστρα της Μεθώνης-Κορώνης κλπ που δεν συντηρούνται σωστά ή και καθόλου με αποτέλεσμα να καταστρέφονται με την πάροδο του χρόνου. Ζήτησε επίσης την στενή συνεργασία με τους νέους εκλεγμένους Δημάρχους και την εγρήγορσή τους.


Ο Γενικός Διευθυντής του ΕΟΤ και της Γραμματείας Τουρισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης κύριος Κώστας Κατσιγιάννης αναφέρθηκε στα προγράμματα χρηματοδότησης που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιηθεί (από το πρόγραμμα ΕΠΑΝ συνολικού προϋπολογισμού 358.700.000 ΕΥΡΩ, από τον Ν 2601/98 το 2001 ιδρύσεις – επεκτάσεις εκσυγχρονισμοί σε υψηλής κατηγορίας καταλύματα επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 121.976.070 ΕΥΡΩ, ενισχύσεις-επιχορηγήσεις 32.297.725 ΕΥΡΩ, από τα ΕΤΑ με παραχώρηση ως ιδιωτικές επενδύσεις σε υψηλές κατηγορίες ξενοδοχεία (Ξενία) και ειδικές υποδομές (Λαγονήσι, Σούνιο, Κυλλήνη, Ναύπλιο) ύψους 250.000.000 ευρώ.). Επίσης αναφέρθηκε και στις γενικότερες πολιτικές που εφαρμόζει το Υπουργείο Ανάπτυξης με τη συνεργασία του ιδιωτικού Τομέα. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα θετικά βήματα που έγιναν από την Πολιτεία και βέβαια δεν έκρυψε το γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα π.χ. Η τουριστική Ελλάδα παρά την συνεχή αύξηση της τελευταίας δεκαετίας συναντά την ύφεση με σημάδια κόπωσης & προβλήματα ποιότητας στο βασικό της προϊόν καθώς και υψηλή εποχικότητα. Στην νέα τουριστική εποχή που εισερχόμαστε (και λόγω των γεγονότων της 11ης Σεπτεμβρίου, της οικονομικής ύφεσης & ενδεχομένων νέων εξωγενών γεγονότων) ο ανταγωνισμός εντείνεται στην λεκάνη της Μεσογείου ιδιαίτερα από τις εξωκοινοτικές χώρες (Climbing towards Recovery). Τόνισε ότι ο ΕΟΤ προσπαθεί να κάνει μια γενικότερη προβολή της Ελλάδας και δεν είναι εύκολο θέμα, η κατά τόπους προβολή στο εξωτερικό των νομών, αλλά βεβαίως το τοπικό γραφείο ΕΟΤ πράττει τα μέγιστα των δυνατοτήτων του.


Ο Παναγιώτης Κουτσίκος, Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΑ αναφέρθηκε κυρίως σε προβλήματα της γενικότερης οικονομίας που δεν υποβοηθούν την οικονομική ανάπτυξη και δυναμιτίζουν ακόμη και τον κλάδο του τουρισμού. Συγκεκριμένα τόνισε ότι τόσο η υψηλή φορολογία, το απαράδεκτα υψηλό ποσοστό ασφαλιστικής εισφοράς (37-52% επιβάρυνση στις επιχειρήσεις στην χώρα μας, 17% μ.όρος Ε.Ε. και 1% στην Ιρλανδία και μάλιστα επί των εργαζομένων!!!) σε συνδυασμό με την πρακτική ανυπαρξία κινήτρων εμποδίζουν την τουριστική ανάπτυξη. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι με αυτά τα οικονομικά δεδομένα καμία παραγωγική διαδικασία δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα σήμερα και τα επόμενα δέκα χρόνια!


Ο επικοινωνιολόγος Πάρης Γιαννίκος, πρόεδρος της εταιρείας ART FACTORY αναφέρθηκε πολύ ευδιάκριτα σε θέματα marketing στον τουρισμό όπως οι ελιές, η θάλασσα, το φυσικό τοπίο κ.ά. όπως π.χ. η Νέδα που προσφέρει εκπληκτικές εμπειρίες στους Έλληνες και ξένους τουρίστες. Απαιτείται συνεχής προπόνηση και εξάσκηση γιατί ο διεθνής ανταγωνισμός είναι αμείλικτος. Τέλος τόνισε ότι και άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα πρέπει να προβληθούν με διαφήμιση ώστε να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων και κατ’ επέκταση της περιοχής.


Στην ομιλία του ο κ. Σταύρος Κυριακούλης Πρόεδρος του Ομίλου Εταιρειών Κυριακούλης αναφέρθηκε σε θέματα θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα στα σκάφη αναψυχής. Η εταιρεία του έχει ήδη επενδύσει (600.000ΕΥΡΩ) στη μαρίνα της Καλαμάτας. Η μαρίνα σήμερα διαθέτει 255 θέσεις ελλιμενισμού και 130 θέσεις εναπόθεσης σκαφών στη ξηρά, ενώ κατατάσσεται 8η από πλευράς χωρητικότητας στην Ελλάδα (πηγή: ΕΟΤ).Τόνισε ότι εδώ και σαράντα χρόνια υπάρχει άνοδος τζίρου (περίπου 8-10% ετησίως) αλλά δυστυχώς είναι πολύ μικρό ποσοστό στον συνολικό ποσοστό τουρισμού της Ελλάδας (0,6-0,8%). Πάντως θεωρεί ότι παρόλο υπάρχει ένταση στην περιοχή λόγω γενικότερων οικονομο-πολιτικών συνθηκών ο θαλάσσιος τουρισμός και συγκεκριμένα τα μικρά και μεσαία σκάφη αναψυχής προς ενοικίαση δεν επηρεάζονται σημαντικά από αυτή την κρίση. Τέλος ζήτησε να υπάρξουν απλές και λειτουργικές υποδομές για τους χρήστες των σκαφών αναψυχής που δεν απαιτούν και μεγάλα κόστη αλλά απλά νοικοκύρεμα.


Η αντιπρόεδρος της Αγροτουριστική Α.Ε. κυρία Αλέκα Μαρκογιαννάκη με ιδιαίτερη γλαφυρότητα εξήρε την δύναμη και το χρώμα της Ελλάδας φέροντας ως πετυχημένα παραδείγματα θέματα τουρισμού από την Κρήτη. Την Πελοπόννησο την χαρακτήρισε ως θησαυροφυλάκιο πολιτισμού το οποίο πρέπει να αναδείξουμε. Από την Αγροτουριστική ΑΕ και με την εποπτεία των Υπουργείων Ανάπτυξης και Γεωργίας ετοιμάστηκαν προδιαγραφές ποιότητας για κατηγοριοποίηση και πιστοποίηση των εταιρειών που επιθυμούν να αναπτύξουν τον αγροτουρισμό.


Εκ μέρους του Ομίλου Δασκαλαντωνάκη-GRECOTEL που ελέγχει 26 ξενοδοχεία ανα την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (SHERATON-Βουλγαρία) μίλησε ο Γ. Δ/ντης του Καλαμάτα-Φιλοξένια κ. Κώστας Ανδριανόπουλος. Ανήγγειλε την ανακαίνιση του Φιλοξένια το 2003 καθώς και στην μεγάλη επένδυση με ξενοδοχείο στα λουτρά Καϊαφα (Ν. Ηλείας) και μετέφερε την αισιοδοξία του για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής καθότι βλέπει και ισχυρούς ομίλους του εξωτερικού να επενδύουν επιτέλους στη χώρα μας.


Ο κ. Γεώργιος Καραχρήστος εκπρόσωπος της εφημερίδας Ελληνικός Τουρισμός με σύντομη παρέμβαση του αναφέρθηκε στην νέα προσπάθεια που καταβάλλεται από την εταιρεία του για την ανάδειξη του ελληνικού τουρισμού. Ομοίως συνεχίζεται η προσπάθεια με τους 5 οδηγούς ξενόγλωσσους που κυκλοφορεί ήδη σε πάνω από 30 χώρες του εξωτερικού. Τέλος παρουσίασε τους τοπικούς οδηγούς που θα εκδοθούν (100 τόμοι!) με περιεχόμενο τουριστικό, πολιτιστικό, γεωγραφικό κλπ.


Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DMC-Stedima Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Γιώργος Ντάκος αναφέρθηκε σε θέματα marketing του τουρισμού αλλά και στον παράγοντα άνθρωπο που είναι εν τέλει και ο βασικότερος παράγοντας ανάπτυξης. Τόνισε ότι η σταδιακή μετάβαση από το μαζικό στον εναλλακτικό τουρισμό, πρέπει να διασφαλίσει την εικόνα και τα ήδη κεκτημένα μερίδια αγοράς μαζικού τουρισμού. Και στις δύο μορφές του πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι ο τουρισμός αποτελεί μια βαθιά ανθρωπιστική ανάγκη, επιτελεί μια πνευματική και κοινωνική αποστολή και στη βάση αυτή ο τουρίστας δεν αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα.


Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Πολιτιστικής και Οικολογικής Κίνησης Αλοννήσου Γιάννης Βλάικος αναφέρθηκε σε θέματα οικολογικού τουρισμού. Αναφέρθηκε στο πως βλέπουν οι ξένοι την χώρα μας ιδιαίτερα σε θέματα φυσικής ομορφιάς των τοπίων. Το 90% των απαντήσεων σε έρευνα στην Γερμανία ανέφερε ότι προτιμούνται οι προορισμοί με φυσική ομορφιά αλλά και σε μικρά και φιλόξενα ξενοδοχεία. Επίσης σε άλλη έρευνα για το Πήλιο ανάμεσα σε έμπειρους αυτοκινητιστές η συντριπτική πλειοψηφία των απαντήσεων ανέφερε ότι το οδικό δίκτυο του 1923 ήταν επαρκές για ανάπτυξη με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον. Συνεπώς δεν χρειάζεται πάντοτε να κατασπαταλώνται πόροι σε άχρηστα και μεγαλεπήβολα έργα αλλά να γίνονται ποιοτικές παρεμβάσεις και να κερδίζεται τελικά η μάχη των εντυπώσεων. Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως ξενοδοχείο στη Μαρπούντα Αλλονήσου, το περιπαττικό δίκτυο Αλλονήσου και ο χάρτης διαδρομών, το ομοιοπαθητικό συνεδριακό κέντρο κλπ. Αντίθετα έκανε δριμεία κριτική σε έργα ασφαλτοστρώσεων και διανοίξεως δρόμων που είναι άνευ ουσίας, καταστρέφουν το περιβάλλον και είναι πολυέξοδα.


Χαιρετισμό απηύθυνε ο Υφυπουργός Εσωτερικών Σταύρος Μπένος ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον πολιτιστικό τουρισμό. Επίσης χαιρετισμό στο συνέδριο έκαναν ο Δήμαρχος Καλαμάτας, ο Γεώργιος Κουτσούλης, ο Γεώργιος Καραμπάτος, Πρόεδρος Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ν. Μεσσηνίας πλήθος δημάρχων της Μεσσηνίας, εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων. Παρέμβαση έκανε και η βουλευτής Σοφία Καλατζάκου που προσπάθησε να τοποθετηθεί με περισσότερη αισιοδοξία στα θέματα τουρισμού και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του καταδυτικού τουρισμού.
Την ημερίδα συντόνισαν με επιτυχία, ο πρόεδρος της 3ΝΕΤ και αντιπρόεδρος του ΙΝΑΔΕ Γιάννης Ταλούμης, και ο πρόεδρος της νομαρχιακής Επιτροπής Τουρισμού Μεσσηνίας Βασίλης Κοσμάς. Να σημειωθεί ότι πλήθος πολιτών της Καλαμάτας υπέβαλλαν ερωτήσεις στους ομιλητές και ακολούθησε διάλογος.


Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν:

ο όμιλος ξενοδοχείων Grecotel,
η Ενωση Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ),
η νομαρχιακή Επιτροπή Τουρισμού νομού Μεσσηνίας,
το ειδικό τουριστικό περιοδικό Ελλάδα των Διακοπών
και η οικονομική εφημερίδα Εξπρές.


Σχετικά με την iForce Επικοινωνίες Α.Ε.

Η iForce Επικοινωνίες Α.Ε. (iForce), προσφέρει υπηρεσίες, στους τομείς της Μελέτης, Διοργάνωσης και Διαχείρισης Εκδηλώσεων, της Εταιρικής Επικοινωνίας, των Δημοσίων Σχέσεων και των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων προσαρμοσμένες ανάλογα στα μέτρα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και των πελατών της. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας αποτελείται από εξειδικευμένα στελέχη με τεχνογνωσία στους παραπάνω τομείς και παρέχει υπηρεσίες "με το κλειδί στο χέρι" ιδιαίτερα σε θέματα Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών, Πολιτισμού, Κατασκευών, Τουρισμού, Τραπεζικών Επενδύσεων, Marketing και Πολιτικής Επικοινωνίας. Από την ίδρυση της εταιρείας το Νοέμβριο του 2000, η iForce Επικοινωνίες έχει κερδίσει μεγάλη απήχηση, καθώς και μερίδιο της ελληνικής αγοράς. Oι πελάτες ή/και χορηγοί των εκδηλώσεών της iForce περιλαμβάνουν εταιρείες του καταλόγου "Fortune 500", διεθνείς εταιρείες, εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, Δημόσιους Οργανισμούς, εταιρείες Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μικρομεσαίες εταιρείες που θεωρούν την εταιρική επικοινωνία και την προσέγγιση της αγοράς μέσω εκδηλώσεων ιδιαίτερα σημαντική.

© 2002 Όλα τα εμπορικά σήματα, οι εμπορικές ονομασίες, τα σήματα υπηρεσιών και τα λογότυπα που αναφέρονται στο παρόν είναι ιδιοκτησία των αντίστοιχων εταιρειών.


Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε απευθυνθείτε στο τηλ: +30.210.339.2500-10
* office@iForce.gr * www.iForce.gr * www.inade.gr

Εταιρική Επικοινωνία & Επιμέλεια Οργάνωσης:


Ακαδημίας 28, 106 71 Αθήνα
Τηλ: +30.210.339.2500, Φαξ: +30.210.339.2318
office@iForce.gr